Rozvoj postavy


Najväčšou odmenou každého hrdinu je dobrá smrť.“ Ascelin Mierny po vyhladení svojich nepriateľov, Libri Cipriani VI.

 

i. Rast postavy

i. Questy

ii. Autoquesty

iv. Zlato

v. Skúsenostné body

 

i. Rast postavy

Väčšina dobrodruhov začína na nule, tak ako to chodí aj v bežnom živote. Až pomocou svojich skúseností, prostriedkov a konexií rozvíjú svoj základ a vyšvihnú na vrchol. Práve tri menované im prinášajú prostriedky k ďaľšiemu rastu, rozvoju a plneniu ich plánov, predsavzatí a snov. Koonexie, sociálne príležitosti a kooperáciu si musíte na našej hre budovať cez poctivý RP s sú zo zásady nenárokovateľné, ak druhý hráč uzná, že ste jeho postavu nepresvedčili (podobne je to aj pri zásahu v boji). Pomôžu Vám, pri učení sa schopností z iných cechov, získavaní predmetov a vôbec väčšiny vecí, ktoré budete potrebovať. Samozrejme, je len na vás, akú stratégiu nakoniec zvolíte, od zvádzania, cez priateľstvo, až po vydieranie, či otvorenú konfrontáciu, každá úspešná postava hrdinu by však mala kooperovať i s ďaľšími postavami, prípadne si z nich vytvoriť družinu a časom sa stať sama cechovým majstrom, či inak sa nezmazateľne zapísať do Kroník Athanoru.

Aby si mohol svoju postavu posúvať v príbehu k našej hlavnej zápletke, tak i rozvíjať v schopnostiach, bude treba plniť questy, ktoré sa Ti v priebehu hry naskytnú. Podobne, ak bude príhodná situácia, že môžeš so svojím GMkom poriešiť autoquest. Na ich konci čaká postavu zväčša herná odmena v podobe predmetov, peňazí, či nového questu. GM Ťa bude sledovať, ako si počínaš a v prípade questov, ktoré Ti zadal, či si objavil a poriešil počas hry Ti dá skúsenostné body (SB) k dobru. Za perfektný RP (ale „neprehrávať“!) môžeš dostať SB navyše. Za questy, ktoré Ti zadal vedúci Guildy, rsp. Tvoj tímlíder, dostávaš SB od neho a často i odmenu. Pokiaľ ti budú chýbať peniaze, vždy môžeš svoju postavu zamestnať v kuchyni, či u iných postáv a zarobiť si zlatku dve (stále zamestnanie má výhodu vysokého príjmu, sociálne strategického miesta, ale nižších expov), takže ideálne je to striedať, keďže nie každá naša jašterka má kapsy naplnené striebrom.

 

ii. Questy

Existuje niekoľko typov questov. V prvom rade je to pre Tvoju postavu Osobný quest, ktorý ju vyslal do sveta na dráhu hrdinu. Potom sú to questy, ktoré sa viažu s Tvojou frakciou, ktorá potrebuje od plnenia najzákladnejších vecí i náročné a delikátne úlohy, zverované teamleadrom tým najlepším. V prípade, že sa Ti podarí okolo seba vybudovať schopnú partu (kľudne aj z iných cechov), budú to ako jednotlivé úlohy každého z vás plnené spoločne, tak i veľké družinové výzvy. A nakoniec, ak sa Ti podarí viesť vlastný cech (organizáciu), existujú úlohy závažného presahu, nielen pre Ravensburg a Orant, ale i samotné cisárske mesto. O všetkých má prehľad Tvôj GM a ak si s nimi nebudeš vedieť poradiť môžeš ho neherne kontaktovať, avšak chceme aby si si s nimi poradil herne a zbytočne nenarúšal hernú atmosféru, pokiaľ to nebude vyslovene nutné.

 

ii. Autoquesty
Tvoria základnú položku, ktorá sa nabaľuje vstupom na hru. Až oni „vdýchnu“ postave nový život. Žiaden človek svojím životom nekráča priamo k cieľu, ale často sa zastavuje, preskúmava, vracia sa späť a hľadá nové cesty. Tak ako každá postava má svoj hlavný quest, za ktorým smeruje, tak si sama popri tomto smerovaní vytvára autoquesty. Jedná sa o zásadnú zložku kvalitného roleplayu. Pomáha precizovať a postupovať k hlavnému questu, aj keď sa to tak vždy nemusí zdať, rozhodne prispieva k realistickosti a zážitku z hry. Narozdiel od questu, nie je do hry umiestnený organizátormi, vzniká z príležitosti až rozhodnutiami na základe psychiky postavy samotnej, preto je dôležité ju pripraviť precízne. Občas sa však postupne môže stať dokonca hlavným questom postavy. Vždy však treba informovať GM a dohodnúť sa s ním.

Pr. Postava kráča po ceste, až narazí na odbočku, ktorú si nikdy nevšimol, hoci tadiaľ kráčal mnohokrát (rsp. dostal sa k nejakej informácii, ktorá síce nesúvisí s jeho hlavným questom – ale vďaka povahe jeho postavy sa rozhodne na to pozrieť). Opatrne sa zakrádajúc po nej, objaví kultové miesto kde sa obetujú ľudia temnému bohu. A. rozhodne sa k ním pripojiť B. rozhodne sa proti ním bojovať všetkými silami. C. povie o tom niekomu D. neurobí nič – zväčša sa takáto postava sa na túto cestu nevydá. E. uvedomí si, že svet je v najvyššom ohrození a hrozí mu skaza (každý charakter mimo zákonne neutrálneho a v nirváne) musí niečo podniknúť. Bežnejší príklad: Postava nájde na ulici neobyčajnú mincu a buď si ju privlastní, alebo začne riešiť, kto ju vlastnil, odkiaľ pochádza, odkiaľ ju mal jej vlastník, čo s ňou, vráti mu ju, čo keď sa vlastník dozvie, že ju má? Autoqesty tvoria veľkú časť zábavy na hre a produkujú životaschopné herné situácie a interakcie medzi postavami. Treba si to predstaviť niečo, ako našu vôľu – organizátori (svet) poskytnú rámec a naša postava (my) konáme a plníme ho svojou činnosťou.

 

iv. Mena

Jediné miesto, kde sa v hre za služby platí zo zrejmých dôvodov neherne (EUR) je v krčme (za jedlo, pitie) a v čajovni (shisha, čaje) (doneste si drobné (10,5,2,1), 50ku Vám počas hry nikto nerozmení). Ktokoľv by čokoľvek chcel obchodovať herné za reálne peniaze, musí byť nahlásený orgom a bude s okamžitou platnosťou vykázaný z herného územia.

Je to totiž čiste herná záležitosť, ktorej odpovedajú herné reprezentácie, rozumej mince. Sú neherne neobchodovateľné, bez akéhokoľvek vzťahu k mene SR (EUR). Hernú menu môže hráč môže získať jedine v hre a herne – pričom možností bude vždy viacero.

tri meny v obehu:

Najrozšírenejšia je Cisárska mena razená a príjmaná po celej Atalante sú medené denáre, strieborné groše a zlaté imperiály. Vznikla po víťazstve nad Rádom Fénixa, aby zjednotila a zjednodušila obchodnú výmenu vo všetkých novonadobudnutých provinciách Ríše.  Jej konverzný kurz: 5 denárov (medených) zodpovedá 1 grošu (striebornému) a teda 10 grošov (strieborných) zodpovedá 1 imperiálu (zlatému).

Zmenu elfského sarkaranu  a wuptalskej gedy obchodovanej po celom Akajane  (rozšírených vďaka rabovaniu oboch kontinentov) zabezpečuje cech obchodníkov.

Každá postava začína s určitým obnosom obeživa, ktorý sa jej pomôže etablovať v hre, či dokúpiť chýbajúce vybavenie. V priebehu hry, by každá postava mala plniť questy, či autoquesty, či námedzné práce (stabilný príjem), aby si získala ďaľšie peniaze potrebné k prežitiu (povinná herná potrava, liečenie, alchymistické nápoje, tribút guilde) a rozvoju postavy (kupovanie a predávanie materiálu, informácie, plat učiteľovi schopností). Každá z postáv začlenená v guilde navyše odvádza tzv. krvavý groš, čo je podiel guildy na vykonanej práci pre niekoho iného.

 

v. Skúsenostné body

Ide o metahernú záležitosť, ktorú sme však vsadili do hry, ako obeživo pre teamleadrov a motiváciu pre hráčov všetkých menších postáv. Jedná sa o skúsenostné body ((z angl. experience points), ktoré umožňujú postave sa rozvíjať. Prideľujú ich cechoví majstri/teamlídri a GM za vykonanú prácu, prípadne koordinátori – a odrážajú množstvo nezaradených skúseností ktoré postava v hernom svete získala. Sú predpokladom k naučeniu nových herných schopností. Postava neleveluje! Za herné peniaze – tj učiteľský tribút a expy – nové nezaradené skúsenosti získava nové a lepšie, či variabilnejšie schopnosti ktoré ju posúvajú ďalej.

Narozdiel od iných hier, expy tu tvoria dôležité metaherné obeživo medzi orgami a teamleadrami a sú limitované – dokonca ani GM ich nečarujú zo vzduchu.

Obmedzenie učenia schopností pre postavy nie sú nehernej povahy (tj vzhľadom k vybranému povolaniu sa učím len schopnosti toho povolania) – príslušnosť v guilde mi umožňuje učiť sa guildové schopnosti, ale ak som šikovný (mám zlato naviac, informácie, poskytnem službu (rsp systém službičiek), mám tam herných kamarádov, či vydieram) je možné sa naučiť schopnosti vyučované v inej guilde. Vyučovanie schopností prebieha herne! Kdokoľvek vyučuje schopnosti neherne, musí byť reportovaný orgom.

PS: po minuloročných skúsenostiach – skúsenostné body sa nedajú obchodovať ! (reprezentujú skúsenosť jednej konkrétnej postavy, ktorá je neprenesiteľná).

Odkaz na citovanie

Design: NewWpThemes | Powered By jouer au casino en ligne | android bingo | Jeux de casino