Herná ekonomika


Herný setting Starých Majstrov a jeho ekonomika stavia predovšetkým na dvoch zásadných druhoch obeživa:

 

Zlato

Jedná sa o čiste hernú záležitosť, ktorej odpovedajú herné reprezentácie, rozumej mince. Tieto mince sú čisto herné, neherne neobchodovateľné, bez akéhokoľvek vzťahu k nehernej mene (EUR, CZK). Za služby v krčme (jedlo, pitie) sa platí výlučne nehernou menou, všetko ostatné hernou menou. Tú môže hráč môže získať v hre a herne – pričom možností bude vždy viacero.

Cisárska mena razená a príjmaná po celej Atalante sú medené denáre, strieborné groše a zlaté imperiály. Vznikla po víťazstve nad Rádom Fénixa, aby zjednotila a zjednodušila obchodnú výmenu vo všetkých novonadobudnutých provinciách Ríše.  Jej konverzný kurz: 5 denárov (medených) zodpovedá 1 grošu (striebornému) a teda 10 grošov (strieborných) zodpovedá 1 imperiálu (zlatému).

Zmenu elfskej meny a akajanskej meny zabezpečuje cech obchodníkov.

Každá postava začína s určitým obnosom obeživa, ktorý sa jej pomôže etablovať v hre, či dokúpiť chýbajúce vybavenie. V priebehu hry, by každá postava mala plniť questy, či autoquesty, či námedzné práce (stavilný príjem), aby si získala ďaľšie peniaze potrebné k prežitiu (povinná herná potrava, liečenie, alchymistické nápoje, tribút guilde) a rozvoju postavy (kupovanie a predávanie materiálu, informácie, plat učiteľovi schopností). Každá z postáv začlenená v guilde navyše odvádza tzv. krvavý groš, čo je podiel guildy na vykonanej práci pre niekoho iného.

 

Skúsenostné body

Ide o metahernú záležitosť, ktorú sme však vsadili do hry, ako obeživo pre vodcov guildy a motiváciu pre hráčov všetkých menších postáv. Jedná sa o body skúsenosti (z angl. experience points) – tj. skúsenostné body, ktoré umožňujú postave sa rozvíjať. Prideľujú ich guildmastri a ich pomocníci za vykonanú prácu, prípadne organizátori – a odrážajú množstvo nezaradených skúseností ktoré postava v hernom svete získala. Sú predpokladom k naučeniu nových herných schopností. Postava samotná neleveluje! Môže sa však za peniaze – tj učiteľský tribút a expy – nové nezaradené skúsenosti učiť nové a lepšie, či variabilnejšie schopnosti ktoré ju posúvajú ďalej.

Narozdiel od iných hier, expy tu tvoria dôležité metaherné obeživo medzi orgami a guildmastrami a sú limitované – tj. GM ich nečarujú zo vzduchu.

Obmedzenie učenia schopností pre postavy nie sú nehernej povahy (tj vzhľadom k vybranému povolaniu sa učím len schopnosti toho povolania), ale sú hernej povahy – príslušnosť v guilde mi umožňuje učiť sa guildové schopnosti, ale ak som šikovný (mám zlato naviac, informácie, poskytnem službu (rsp systém službičiek), mám tam herných kamarádov, či vydieram) je možné sa naučiť schopnosti vyučované v inej guilde.

Vyučovanie schopností prebieha herne! Kdokoľvek vyučuje schopnosti neherne, musí byť reportovaný orgom.

PS: po minuloročných skúsenostiach – skúsenostné body síce tvoria časť metahernej ekonomiky pre vodcov guildy, ale nedá sa s nimi  obchodovať ! (reprezentujú skúsenosť jednej konkrétnej postavy)

Odkaz na citovanie

Design: NewWpThemes | Powered By jouer au casino en ligne | android bingo | Jeux de casino