V kocke



Reálie v kocke (alebo pre tých, ktorým sa nechce čítať)

 

Dej LARPu sa odohráva v prostredí malého podhorského pevnostného mesta Ravensburg, postaveného v neprestupných lesoch Starej marky (administratívne centrum Orantská pevnosť), ktoré sú obostreté démonickou povesťou. Mesto spravuje bonvivávnsky správcaMartin Sulz, ktorý neodvádza cisárovi cisárovo a vo vojenských stránkach zas rozhoduje bývalý elitný vojak a legionár, kastelán, Ištván Burgmayer. V Ravensburgu sa všetko točí medzi krčmou v Dolnom meste a Citadelou v Hornom meste. Existujú tu zároveň tri súperiace cechy – mágov, „obchodníkov“ a bojovníkov. Okrem sídel cechov, kolorit mesta dopĺňa čajovňa, bordel, vyhňa a laboratórium. Cisár sa z podivného rozmaru rozhodol práve tu usporiadať svoj veľkolepý turnaj a najatí dobrodruhovia tak majú pomôcť vytvoriť počiatočné podmienky pre príchod cisárskych inžinierov.

Samotný Ravensburg však nie je úplne izolovaný od sveta, v ktorom je zasadený a predovšetkým impéria Atalantskej ríše. Je dôležitou výmennou stanicou blízko križovatky pri Via imperia, ktorá prepája tzv. „Mladý svet“ a jeho provincie Atalantskej ríše, rozkladajúcej sa na troch kontinentoch, z ktorých dva – Akajan a Ethelin – si ešte podmaňuje. Riša samotná je stavaná podľa rímskeho imperiálneho modelu, doplneného o dôležitý prvok náboženstva typu kalifát. Cisár tak spája v rukách pozemskú a nebeskú moc, čím sa stáva  najvyšším zástupcom jediného boha – Heliodora – na zemi. Záujmy Heliodora sa nesú v zmysle svätej vojny proti silám Temného. Zvyšné náboženstvá boli zväčša vyhladené, tie ktoré prežili ostávajú skôr tolerované, než akceptované. Šľachta, ako mocenská zložka, bola rozbitá vo vojne proti Fénixovmu rádu. V tejto ríši môže urobiť schopný človek z ľudu rovnakú kariéru ako šľachtic z prežívajúcich starých rodov. Veľkú moc uchopili práve cechy – či už jediný Bojovnícky alebo mnohé navzájom súperiace obchodnícke, či rôzne klany mágov zjednotené do Rady arcimágov Ascelinom, eufemisticky prezývaným miernym, ako i mestské magistráty. Nikto sa však nemôže merať s mocou cisára, ktorý velí  Armáde a Légii, zadáva úlohy Inkvizícii ako i poslednej mocenskej inštancii, Justikárom.

Svet Athanoru, v ktorom sa príbeh odohráva prichádza o mágiu a zázračno, no napriek tomu je mimoriadne dynamický a plný výziev. Jediná z inteligentných humanoidných rás mimo človeka, ktorá v ňom ostala, sú šedí elfovia, ktorí sú videní ako otroci a rasa úpadková.

Design: NewWpThemes | Powered By jouer au casino en ligne | android bingo | Jeux de casino