Background postavy


Súhrn:

1. Zázemie a história postavy (BG)

2. Psychologický profil (Temperament, Charakter, Štýl a Motivácia)

3. Staty a skilly

 

1. Zázemie a história postavy (BG):

  1. Meno postavy:  (Matka (povolanie): ; Otec (povolanie): ; ak sú postave neznámi, treba to uviesť a zdôvodniť )
  2. História
    1. Pôvod: Orant okolie/Stará Marka/ iná provincia v jadre Ríše/ Akajan(Ríša/mimo)/Ethelin (Ríša/mimo) (výber)
    2. Osobný quest: 2-5 viet
    3. Cesta do Ravensburgu: 3-10 viet

    Každý hráč si musí pre svoju postavu vybrať miesto pôvodu,  zhrnúť dôvod a priebeh cesty sem. Žiadna postava nepochádza priamo z Ravennsburgu, ktorý je síce pevnostným mestečkom, ale hlboko usadeným v tajomných Arnsheimských lesoch. Môže si však vybrať, či pochádza z vzdialenejšieho okolia Ravennsburgu (Orantská diecéza), ešte vzdialenejšieho okolia (provincia Stará marka), alebo je niekde z Ríše, či prichádza z iného kontinentu (Akajan, Ethelin). Bližší popis miest a čoskoro aj mapu nájdete v záložke Svet. Miesto pôvodu definuje sčasti jeho charakter, výzor a znalosť reálií, ako aj cestu (a zážitky), ktoré mohol na nej smerom do Ravennsburgu zažiť.

    Z príbehu by mal byť jasný zdroj motivácie, prečo sa budúci hrdina práve teraz/nedávno/dávno rozhodol obetovať teplo domova a vydať sa na cestu. Môže sa čiastočne kryť i s listom Ravennsburgského správcu, ktorý nechal pribiť na hlavné križovatky všetkých provincií, ale sám o sebe predstavuje oveľa hlbší základ. Tak vzniká výzva k úlohehlavný quest, ktorý sa postava snaží naplniť (zbohatnúť, vidieť draka, dostať sa na cisársky dvor, stať sa guildmastrom, pomstiť sa (vrahom (detí, ženy, sestry, rodičov), zlodejom nejakej vzácnej veci), nájsť nový domov, oženiť/vydať sa.

2. Psychologický profil – postava, to nie sú len štatistiky

    Aby každá postava nestála len na jednom z tradičných stereotypov (prípadne ich najklasickejších obmenách), radi by sme do vienka každej z nich umožnili dať určité „predpoklady“, ktoré z vašej postavy urobia nezabudnuteľného hrdinu. Naša hra nestavia len na bojových stretoch a vypätých momentoch, ale i sociálnych situáciach, v ktorých sa môže charakter vášho hrdinu prejaviť naplno – a môže stratiť alebo získať všetko.

    Oproti minulému roku sme sa rozhodli prerobiť psychológiu postáv smerom k jednoduchosti a vysokej efektívnosti. Kategórie v rámci záväznosti hrania klesajú od najvýznamnejšej a najiracionálnejšej (Temperament je napevno „vpálený“ do človeka) až po tú v zásade najracionálnejšiu (ale stále veľmi dôležitú – Motivácia). Z každej si musíte vybrať jednu vlastnosť, zodpovedajúcu kombinácii vašej chuti a reáliám postavy.  Váš majster Vás bude hodnotiť aj podľa ich vhodného hrania (môže sa prejaviť na SB).

A. Temperament: tj. ako postava reaguje na podnety

  1.     sangvinik – horkokrvný extrovert, rýchlo sa vzruší, rýchlo ochladne
  2.     flegmatik – chladný introvert, čo by i meteor padal
  3.     melancholik – introvert s kopou problémov
  4.     cholerik – chodiaci extrovert, pripravený osopiť sa na každého

Fajnšmekri si môžu pridať vlastnosť Skrytý temperament I., tj. postava sa bude vo vypätých momentoch (boj, vzrušenie, blízkosť cieľov) správať presne opačne, nie ako introvert ale ako extrovert a naopak (počas svojej histórie sa to naučila tajiť).

B. Charakter: tj. ako postava plánuje svoje reakcie a čo jej prináša potešenie, na škále

 

  1.     zákonne dobrý, chaoticky dobrý
  2.     zákonne neutrálny (výnimočné), chaoticky neutrálny
  3.     chaotický zlý, zákonne zlý

    Postavy sa radia buď medzi skôr dobré, alebo skôr zlé, postavy s modifikátorom „zákonný“ sa v každej situácii snažia dosiahnuť svoje ciele (často veľmi rafinovane (zákonne zlý)), či stoj čo stoj (rytier nenechá chudáka pri ceste umrieť, aj keď tuší, že je to možno pasca), alebo je im zápas dobra a zla úplne jedno a ide im o princíp, vesmírnu rovnováhu, harmóniu, whatever (zákonne neutrálny). V prípade modifikátora chaotický, čo je častejší prípad menej kategorických hrdinov, sú v zásade za dobré ideály, ale naopak, chaoticky zlý, vlastný zisk, slobodu a často i sadizmus pri každej príležitosti. Chaoticky neutrálnym ide výlučne o ich vlastný zisk pri ktorom vôbec neprihliadajú na morálku.

 C. Štýl: tj. ako sa postava prezentuje ostatným, maska, ktorú získala počas výchovy a života, v zásade sa prejavuje skôr drobnými gestami, ktoré by hráči nemali zveličovať ale používať často a s určitou rozvahou, keďže nejde chorobné rysy, ale doplnky

 

  1. Hlučný – postava rozpráva všade nahlas, skoro bez ohľadu na okolnosti
  2. Uspávač hadov – postava rozpráva monotónne a pomerne nezáživne i dôležité veci
  3. Zvláštna reč – postava rozpráva starosvetsky, či ma divný prízvuk
  4. Neznalec – často použije nesprávne (cudzie) slovo
  5. Vtipálek – neustále si z niečoho robí srandu
  6. Fatalista – neustále pozoruje a interpretuje znamenia osudu
  7. Prežúvavec – furt ma niečo v ústach a žuje
  8. Mimovoľné znaky – kríži neustále prsty/ namotáva si vlasy/ ohrýza si nechty
  9. Rád si pospevuje / výska / píska / obecne je postava veselá i v neveselej situácii
  10. Zdôrazňuje slová
  11. Iné (môžeš svojej postave, pridať niečo úplne špecifické)

Pre fajnšmekrov (každá z charakterových vlastností dostane od orga istý druh bonusu):

  1.     Bombastik        5. Kalerábista
  2.     Tichá voda       6. Joker
  3.     Snílek              7. Poet
  4.     Všadebol         8. Panic

D. Motivácia: Hráč si musí sformulovať, aký princíp postavu vedome poháňa (často vyplýva z jej osobného questu, ale určitým spôsobom ho presahuje), motivuje jej každodennú existenciu napriek všetkej nepriazni osudu. Ide o určitý typ jadrového reaktora v hrudi hrdinu, či posolstvo svetu, motív, ktorý sa vždy, akokoľvek drobne prejavuje vo všetkých jeho činoch.  Návrat, pomsta, neobmedzená moc, chaos, rád, pochopenie, …a iné.

 

3. Staty a skilly

    Podľa pravidiel, tak aby sa zhodovali s dosiaľ uvedeným. Novinkou je, že tentoraz si pre začínajúcu postavu môžeš dovoliť rozdeliť 7 SB.

 

Odkaz na citovanie

Design: NewWpThemes | Powered By jouer au casino en ligne | android bingo | Jeux de casino